Sindicatul nimănui

19.12.2011
Da, am făcut parte dintr-un sindicat mic, nu contează numele, cam un an de zile. La început am fost entuziasmată la gândul că vom avea și noi (cei din firma unde lucrez) un sindicat care să ne apere și să lupte pentru drepturile noastre și m-am înscris. Și cum era normal, am început să cotizez lună de lună cu 1% din salariul meu. Nu m-a deranjat acest lucru pentru că mi se părea logic și chiar nu era gaură în cer dacă mă lipseam în fiecare lună de o mică sumă de bani. La început totul a fost frumos, dar pe parcurs lucrurile au început să se precipite și nu în sensul bun al cuvântului.

Toate acțiunile sindicatului erau dirijate de șeful cel mare. Știu că pare aiurea, dar chiar așa a fost. Liderul de sindicat asculta orbește toate indicațiile date de sus și făcea tot ceea ce i se spunea. Proteste spontane, greve, participarea la mitinguri, precum și folosirea diferitelor sume de bani din fondul sindicatului în diferite scopuri, absolut orice mișcare era făcută cu aprobarea șefului. Probabil că s-a gândit că dacă are aprobarea lui pentru fiecare acțiune a sindicatului totul va fi bine și nu vor fi repercursiuni, dar nu a fost așa.


În urma unui protest spontan la care am participat era să îmi pierd locul de muncă. Am scăpat ca prin urechile acului și asta numai pentru că am depus urgent cererea de ieșire din sindicat. Nu am fost obligată să fac acest lucru dar punând în balanță locul meu de muncă și sindicatul am ajuns la concluzia că nu are rost să risc prostește. Eu cred că a fost mai bine așa, cel puțin pentru mine.


Ce a mai rămas din sindicat? Numele lui, liderul de sindicat și câțiva membri care continuă să cotizeze în fiecare lună. De foarte mult timp nu a mai avut loc nici un fel de acțiune și nici un demers de orice fel legat de drepturile noastre. Liniște și pace. Aaa, era să uit. Din banii strânși din cotizații se acordă prime de Paști și de Crăciun (200 ron/sindicalist). Cei care primesc aceste sume sunt foarte încântați și nu înțeleg de ce, pentru că dacă ar face un mic calcul ar vedea că suma de bani reținută în fiecare lună din salariul lor depășește cu mult cei  200 de ron pe care îi primesc în fiecare an cu ocazia acestor două sărbători creștine. Oare are rost să fii membru de sindicat numai ca să primești de două ori pe ani o sumă de bani? Numai pentru atât?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu