Ignat day - 99% românesc

19.12.2011
În fiecare an, în dimineața de Ignat, toți cei din casă eram ne pregăteam pentru tăierea porcului. Ne trezeam dimineața pe la 5 și fiecare își lua sarcinile în primire sub atenta îndrumare a bunicului. Bunica aprindea repede focul în sobă, tata aducea câteva găleți cu apă de la fântână și le turna în cazanul mare de pe plită iar maică-mea spăla toate oalele și postăvile ca să fie curate și numai bine de pus carnea în ele. Eu și cu sora mea ne îmbrăcam bine și  mergeam în curte să așezam grătarul apoi coboram câteva brațe zdravene de paie uscate din pod ca să 

avem cu ce pârli porcul. După ce toate erau pregătite și puse la îndemână tata începea să ascută cuțitele de diferite mărimi, în așteptarea măcelarului. Când se lumina de ziua apărea și măcelarul care avea sarcina de a înjunghia porcul. Până îl scoteam din grajd se isca zarvă mare în curte. Găinile cotcodăceau speriate, câinele lătra furios iar cei mari discutau aprins și se luptau cu grăsunul. După ce era răpus îl acopeream cu paie și le dădeam foc, iar după ce se cocea bine, îl spălam cu apă fierbinte și cu sare ca să se curețe și să se frăgezească șoriciul. Urma tranșarea și sortarea cărnurilor, pe diferite categorii, după cum urmau a fi folosite. Eu puneam sarea pe slănină și pe ciolane și cum totul era la mâna mea, niciodată nu ezitam să îmi aleg cele mai gustoase bucăți de șorici și să le mănânc cu poftă.

După ce terminam treaba în curte ne retrăgeam toți în casă ca să ne apucăm de pregătit caltaboșii, cârnații și toba. Dar înainte de asta ne așezam la masă pentru pomana porcului. Carnea proaspătă prăjită, murăturile gustoase și vinul roșu erau un deliciu și toată lumea era mulțumită. Întotdeauna îmi aduc aminte cu drag de ziua de Ignat, chiar dacă de câțiva ani buni nu am mai avut ocazia să particip la așa ceva, deși îmi doresc din toată inima. 

Acum ne mulțumim să cumpărăm carne sau preparate din porc când avem nevoie și niciodată în cantități mari. Adevărul este că în ultimul timp prețul cărnii a crescut foarte mult dar asta este situația. Din când în când unele magazine mai fac reduceri, dar nu semnificativ de mari ca să se simtă cu adevărat.

Anul acesta, Market Online ne oferă ocazia de a păstra această tradiție. Ziua de 20 decembrie 2011 a fost declarată Ignat Day și pe tot parcursul zilei prețurile la diferite produse for fi reduse cu până la 50%. În plus, toți cei care vor cumpăra în această zi produse de la Market Online vor participa automat la o tombolă unde pot câștiga un porc întreg. Ideea mi se pare interesantă și îi sfătuiesc pe toți cei care au ratat ocazia de a profita de Black Friday să nu piardă și această ocazie. 

Articol scris pentru concursul inițiat de Blogal Initiative  și Market Online











0 comentarii:

Trimiteți un comentariu